نام معماران melike Altınışık در فهرست نهایی مرکز هنرهای نمایشی sejong

معماران Melike Altınışık Architects (MAA)، با پیشنهاد خود با عنوان The Spark در فهرست نهایی مرکز فرهنگی هنرهای نمایشی sejong در seoul قرار گرفته است.


به گزارش گالری آنلاین، این طرح که با همکاری معماران BAUM و Aliveus Landscape طراحی شده است، رویکرد طراحی شهری حول ایده ایجاد یک مجموعه فرهنگی و تئاتری است که فراتر از معمول است و آن را به یک نقطه عطف در قلب پایتخت کره تبدیل می کند. این پیشنهاد آینده‌نگرانه که در تقاطع پارک Yeouido است امیدوار است اکوسیستم موجود منطقه را حفظ کند و در عین حال بافت شهری آن را با معماری سیال و مجسمه‌سازی برای جامعه ارتقا دهد.

دولت شهر سئول از پنج طرح برنده مسابقه بین‌المللی برای مرکز فرهنگی هنرهای نمایشی سجونگ رونمایی کرده است که در میان آن‌ها The Spark اثر Melike Altınışık Architects، BAUM Architects و Aliveus Landscape برجسته است. این پروژه به طور جمعی به دیدگاه شهر مبنی بر تبدیل پارک Yeouido به یک مرکز فرهنگی پرجنب‌وجوش، با تاکید ویژه بر اتصال رودخانه‌ها و بهبود عملکردهای شهری پاسخ می‌دهد.

اسپارک از پنج ساختمان مجزا تشکیل شده است - سالن نمایش بزرگ (با 2000 صندلی)، تئاتر متوسط (با 700 صندلی)، موزه و نمایشگاه، و آموزش و مدیریت - که همگی ترکیب شده و یک مرکز فرهنگی واحد را تشکیل می دهند. این ساختمان‌ها دارای یک سطح زیرزمین مشترک با پارکینگ زیرزمینی برای حدود 450 خودرو هستند که دسترسی بازدیدکنندگان به سالن‌های کنسرت، پارک‌ها و امکانات دیگر را تضمین می‌کند.

در طراحی The Spark برای سئول، Melike Altınışık Architects (MAA) برای ادغام مناظر طبیعی، منظره آب، منظر فرهنگی و منظر شهری تلاش می کند. معماران یک رویکرد به هم پیوسته را اتخاذ می‌کنند و برنامه‌ریزی را در مسیر کنار آب و پارک بیضوی شکل مشخص شده پراکنده می‌کنند. این پل‌ها نه تنها حرکت را تسهیل می‌کنند، بلکه به‌عنوان سکوهای رصدخانه نیز عمل می‌کنند و به سمت مناظر رودخانه هان، مرکز مالی و کارت پستال پارک Yeouido باز می‌شوند.

از آنجایی که پیشنهاد MAA همچنان توجه را به خود جلب می کند، این پروژه وارد مرحله دوم رقابت بین المللی طراحی می شود. پنج تیم منتخب در 8 سپتامبر 2023 در تالار شهر سئول ارائه عمومی خود را ارائه کردند. مراحل اولیه از جمله بررسی سرمایه گذاری مرکزی تکمیل خواهد شد و مسابقه طراحی برای فاز دوم قرار است در سه ماهه سوم سال 2024 اعلام شود. اعلام برنده مسابقه بین المللی مرکز هنرهای نمایشی سجونگ برای نیمه اول سال 2025 برنامه ریزی شده است.


logo-samandehi