˝اندیشه معماران معاصر ایران˝ منتشر شد


جلد سوم کتاب "اندیشه معماران معاصر ایران"، مجموعه مصاحبه هایی با اساتید معماری و معماران معاصر و نشان دهنده دغدغه ها و نگرش معماران و شهرسازان معاصر ایران است. این کتاب که به هوشنگ سیحون پدر معماری ایران تقدیم شده حاوی ۱۵ مصاحبه با بزرگان معماری است. کامبیز آرامی، فرح باور، سیروس بزرگ گرایلی، ثریا بیرشک، سیاوش تیموری، محمد حسین جهانشاهی، داراب دیبا، عبدالرضا زکایی، عباس زنوزی، ایرج شهروز طهرانی، فاطمه کاتب، خوبچهر کشاورزی، حمید ماجدی و یزدان هورشور معماران معاصری هستند که مصاحبه هایشان در این کتاب درج شده است.

مشکلات معماران، ساخت و سازها، مسائل مربوط به آموزش معماری، دفاترمعماری و مشاوره، وضعیت رشته های معماری در دانشگاه ها موضوعاتی است که در این کتاب به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود. گزارش ها و مصاحبه های این کتاب با معماران سرشناس و شهرسازان معاصر توانسته است گوشه ای از نگرش و ارزش گذاری در اندیشه های بارور معاصر در این حوزه را نمایش دهد. همچنین این کتاب می تواند ادامه تاریخ شفاهی دوران معاصر باشد که جای خالی آن به خصوص در حوزه معماری احساس می شود.

"اندیشه معماران معاصر ایران"توسط علی رضا عظیمی حسن آبادی جمع آوری شده و موسسه تاریخ شفاهی معماری و شهرسازی اندیشه معاصر و موسسه مطالعاتی فرزان زهرا حقیقی با نظارت سید علیرضا قهاری رییس انجمن مفاخر معماری ایران و مدیریت انوشه منصوری آن را به بازار کتاب عرضه کرده اند.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi