معرفی پاویون کشورهای آمریکای لاتین در اکسپو میلان ۲۰۱۵


پاویون کلمبیا

با توجه به موضوع اکسپو سال ۲۰۱۵ میلان یعنی تغذیه جهانی و انرژی برای زندگی، پاویون کلمبیا توسط Studio Càrdenas با هدف توسعه تغذیه سالم، کافی و پایدار برای مردم جهان طراحی شده است که بیان‌کننده تعادل بین انسان و طبیعت است.

پاویون کلمبیا با ساخت‌وساز پایدار به روش " دیوار خشک " و بدون استفاده از آب و بتن ساخته شده است، این ساختار برای حفظ محیط زیست و ادای احترام به Cristoforo Colombo طراحی شده است.

همچنین در ساخت این پاویون از چوب صنوبر جنگل‌های شمال ایتالیا و دیگر مواد قابل بازیافت به‌منظور حفاظت از محیط زیست استفاده شده است، مساحت پاویون کلمبیا ۱۹۰۷ مترمربع است در سطوح مختلف پاویون بازدیدکنندگان با مناطق مختلف آب و هوایی این کشور آشنا می‌شوند. سفری حسی که بازدیدکنندگان به تجربه موسیقی، طعم، رنگ در کنار تصاویر نمونه محصولات کلمبیا می‌پردازند.



پاویون اکوادور

پاویون اکوادور در اکسپو ۲۰۱۵ میلان در سه‌طبقه و با مساحت ۸۰۰ مترمربع واقع شده است، نمای پاویون سرشار از رنگ‌هایی است که استعاره از فلسفه Buen vivir و kawsay sumak برای زندگی بهتر است.

در طبقه همکف پاویون بازدیدکنندگان با فضایی مواجه می‌شوند که رستوران، مغازه‌ای برای ارائه بهترین محصولات این کشور قرار گرفته است، در طبقه اول پاویون بازدیدکنندگان به کشف مناظر و محصولات منحصربه‌فرد این کشور می‌پردازند و درنهایت، طبقه آخر پاویون دفاتر فروش و فضاهایی برای جلسات کسب‌وکار است.

فضای نمایشگاه برای بازدیدکنندگان فرصتی محیا می‌کند که با مناظر اکوادور آشنا شده و فرهنگ زندگی در این کشور را ضمن احترام به محیط‌زیست و تنوع زیستی تجربه کنند.

همچنین در این پاویون اتاق تاریکی در نظر گرفته شده است که چهار فیلم مهم در مورد چهار منطقه اصلی در کشور شامل آمازون، کوه‌های آند، Coast و Galapagos پخش می‌شود.

این پروژه برای شرکت در اکسپو ۲۰۱۵ میلان توسط کنسرسیومی از شرکت‌های بین‌المللی موردحمایت قرار گرفته است.



پاویون برزیل

در ساخت پاویون برزیل از شبکه‌ای انعطاف‌پذیر، صاف و غیرمتمرکز استفاده شده است که جنبه‌های مختلفی از ساختمان را در بر گرفته است که نشانه‌ای از کثرت‌گرایی این کشور است.

شبکه‌های متخلخل برای بازدیدکنندگان مسیری ایجاد کرده است که می‌توانند در آن قدم زده و در میان گونه‌های گیاهی این کشور قرار بگیرند همچنین توسط ساختاری کششی مکان‌های غیرمنتظره‌ای برای اوقات فراغت و استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده و باعث تقویت ارتباط بین فضاهای مختلف پاویون شده است.

در امتداد طبقه همکف پاویون موضوع‌های مختلف نمایش داده شده که آن‌ها با توجه به تغذیه، کشاورزی، جنگلداری و یکپارچگی بین کشاورزی و دام سازمان یافته‌اند، گیاهان درون جعبه‌های شبکه‌بندی شده در مسیرهای سینوسی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که الهام گرفته از منحنی‌های رودخانه آمازون می‌باشند.

فضاهای نمایشگاه، سالن اجتماعات، فروشگاه، کافه، رستوران و دفتر پاویون به دهلیز بزرگی متصل می‌شوند که نور طبیعی را در طول روز به ارمغان می‌آورد.



پاویون شیلی

متریال اصلی مورد استفاده در پاویون شیلی چوب است؛ یادآور این‌که جنگل‌ها شیلی در حال افزایش هستند.

طراح این پاویون Cristian Undurraga است، پاویون در زمینی با مساحتی بیش از ۱۹۱۰ مترمربع ساخته شده که بر هنر میهمان‌نوازی تمرکز دارد، پاویون در بهترین موقعیت و در کنار کنسرت آرنا ساخته شده است، که دلیل خوبی برای بازدید از پاویون شیلی است، در این پاویون مواد غذایی و هنر کشور شیلی به نمایش گذاشته شده است و نمونه‌ای از معماری شیلی است، نیمکت‌هایی برای استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، بازدیدکنندگان می‌توانند با گروهی از مجسمه‌ها که کشاورزان شیلی را به تصویر می‌کشند مسیر را دنبال کنند و به‌وسیله راهرویی به فضای نمایشگاه‌ها و سالن رویدادها برسند.

پاویون دارای ساختار بزرگ چوبی است که توسط سطح شیب‌دار مرکزی به مجموعه‌ای از آثار هنری راه می‌یابد، که مجموعه هنرهایی از عکاسی، ویدئوهای چندرسانه‌ای، گرافیک، مبلمان و مجسمه‌سازی را شامل می‌شود، همچنین پاویون دارای فضای تونل مانندی است که توسط بیست‌وچهار پروژکتور احاطه شده و بازدیدکننده در یک محیط مجازی بر روی قایق ماهیگیری در دریا و یا در باغ‌های انگور قرار می‌گیرد، همه این عناصر برای نشان دادن مناطق مختلف و محصولات این کشور است که بازدیدکنندگان با تنوع جغرافیایی، مردم، میوه‌ها و محصولات، ضیافت‌های این کشور آشنا می‌شوند.



پاویون مکزیک

معمار پاویون مکزیک در این رویداد Francisco López Guerra Almada به همراه Jorge Vallejo و مشاور زیست‌شناس Jorge Vallej برنده رقابت‌ها برای طراحی این پاویون شدند که از ذرت، معمول‌ترین مواد غذایی مکزیک الهام گرفته شده است.

این پاویون با ساختار خارجی و بزرگ خود به شکل ذرت بزرگی پوشش داده شده است، مساحت پاویون ۱۹۱۰ مترمربع است که در تقاطع دو راه اصلی قرار گرفته است، در داخل پاویون نمایشگاهی از تولیدات داخلی و محلی این کشور قرار دارد که برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است، رمپ مارپیچی با الهام از کانال‌های کشاورزی و آبیاری باستانی مکزیک قرار دارد که بازدیدکنندگان را برای تجربه محصولات زیست‌محیطی و فرهنگی مکزیک هدایت می‌کند.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi