طراح پل طبیعت تهران در میان برگزیدگان جایزه معماری ۲۰۱۵ نیویورک


پل طبیعت چندی پیش در میان ۵ انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در مسابقه معتبر معماری شهری " جوایز معماری (A+architizer awards) در سال ۲۰۱۵ که مقر آن در نیویورک است، انتخاب شد.

لیلا عراقیان در سال ۸۹ و زمانی که تنها ۲۶ سال داشت طراحی پل ۲۷۰ متری طبیعت را آغاز کرد و شاید در آن زمان نمی‌دانست که ایده و طراحی او زمانی محقق شود و پلی زیبا و مدرن در منطقه‌ای از تهران با طراحی او ساخته شود. اما این رؤیا و طرح درنهایت در مهرماه سال گذشته محقق شد و با افتتاح پل طبیعت اثری هنری- معماری از یک زن جوان معمار ایرانی در اختیار شهروندان تهران و گردشگران قرار گرفت.

پل طبیعت با ۳ ستون (در سه‌طبقه) و طراحی بی‌نظیر و چشم‌نواز اولین پل صرفاً پیاده‌رو در ایران محسوب می‌شود که بوستان آب‌وآتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می‌کند. این پل به لحاظ مکان‌یابی در محل تلاقی بزرگراه‌های مدرس، حقانی، همت و رسالت قرار گرفته است و مکانی مناسب برای ورزش‌های صبحگاهی، پیاده‌روی و حتی استراحت و تفریح است.


این طراح درباره پل طبیعت به گاردین می‌گوید:" زمانی که طرح این پل تنها بر روی کاغذ بود فکر نمی‌کردم روزی اجرایی شود. این احساس خوبی است که می‌بینم مردم از آن لذت می‌برند واین مسئله به من اعتمادبه‌نفس بیشتری برای انجام پروژه‌های بیشتر در آینده می‌دهد. اگرچه فکر می‌کنم شاید چنین پروژه‌ها و فرصت‌هایی شاید تنها یک‌بار در زندگی آدم اتفاق بیفتد."

لیلا عراقیان دانش‌آموخته مهندسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

منبع : هنرآنلاین


logo-samandehi