معماری همگون با محیط در آرت سنتر میل


معماری همگون با محیط در آرت سنتر میل

به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، آرت سنتر میل در مرکز شهر هندرسونویل در کارولینای شمالی بر مبنای ویژگی‌های معماری و سیمای این منطقه متمرکز است.

این پروژه که طی مسابقه ای برای طراحی ساختمان جدید این مرکز هنری ارائه شد؛ مجموعه ای فرهنگی شامل سالن تئاتری به گنجایش 1200 نفر، موزه ای برای کودکان، گالری‌های هنری، کلاس‌های درس، آتلیه‌هایی برای هنرمندان و بخش اداری مجموعه را در بر می‌گیرد.

کانسپت طراحی مجموعه ، بر ورودی سرپوشیده که از ویژگی‌های معماری شمال آمریکاست، تکیه دارد؛ فضایی که بیرون و درون را به هم پیوند می‌دهد و محل ملاقات و گفتگو نیز بوده و مختص فضاهای مسکونی آمریکایی است. ورودی سرپوشیده در این مجموعه مقیاسی شهری پیدا می‌کند و در تمام طول ساختمان ادامه دارد. این ورودی به عنوان المانی معمارانه طراحی شده که پویایی فعالیت‌های مرکز را به هوای آزاد می‌آورد و خود را به عنوان شاخصه پروژه که از نقاط مختلف شهر و هر نقطه از بنا قابل دیدن است، مطرح می‌کند.

پوشش بنا از جنگل‌های کوه‌های کارولینا الهام گرفته و انعطاف پذیری و تعامل میان فعالیت‌های متفاوت مرکز، توسط حجمی محقق شده که گرد یک حیاط مرکزی دور می زند و مهم‌ترین فضاهای عمومی یعنی میدانی با فضای سبز و تئاتر رو باز را شکل می‌دهد. طبقه همکف بنا دربر گیرنده فعالیت‌های پر رفت و آمد مانند تئاتر، کلاس‌ها و گالری‌ها است.در طبقات بالا که حجم دچار پیچش می‌شود و فضاهای زاویه دار به وجود می‌آورد، موزه کودکان قرار دارد. نورپردازی پشت نمای مشبک، شب‌ها سیمایی تماشایی به مجموعه می‌دهد و روشنایی منعکس شده از لابلای صفحات نما مانند کهکشان، پویایی، کارایی و کیفیت نوآورانه مجموعه را تقویت می‌کند.

logo-samandehi