سقف فولادی منحنی بر روی کلوپ قایق‌رانی دبی

باشگاه قایق بادبانی بندرگاه دبی با سقف باله‌دار فولادی خود منظره‌ای دلپذیر برای قایق‌های نزدیک ایجاد می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، این سازه که توسط اندی شاو و ناجی محمود از استودیو AMA ساخته شده است، در بین نخل جمیرا و دبی مارینا، لنگر اصلی طرح توسعه بندر دبی واقع شده است. این ساختمان با ارائه امکانات رفاهی و چشم‌اندازهای پانوراما، با ساختاری بتنی و فولادی ساخته شده است. سقف نیز از تیرهای جعبه فولادی ساخته شده است و هر کدام با شکل، اندازه و زاویه‌ تفکیک شده به بیان کلی کمک کنند.

AMA باشگاه قایق رانی را به عنوان بخشی از توسعه بندر دبی طراحی کرده است که دارای یک ترمینال جدید کروز، برج های مسکونی و فضاهای خرده فروشی در یک مکان مرکزی در امتداد اسکله جدید است. علاوه بر حضور فیزیکی، بندر به مکانی کلیدی برای میزبانی رویدادهای ورزشی مانند Fanzone جام جهانی فوتبال و مسابقات دویدن تبدیل شده است و تفرجگاه جدید آن به یک فضای عمومی محبوب تبدیل شده است که دوچرخه‌سواران، دوندگان و خانواده‌ها در آن رفت و آمد می‌کنند.

طراحی خواستار ساختاری شاخص بوده است که توجه قایق ها و بازدیدکنندگان را جلب کند و در عین حال به تعیین هویت آینده توسعه کمک کند. تیم معماری به رهبری اندی شاو و ناجی محمود به دنبال ایجاد نظم و ترتیبی منظم از فضاهای مستطیل در اطراف دهلیز بلند و باریکی بودند که از بالا در نور طبیعی غرق شده است. پیچیده ترین ویژگی باشگاه قایق بادبانی، سقف فولادی آن است که، بالای آن با حرکتی رسا متشکل از خطوط متفاوتی که برای ایجاد یک منحنی پیچیده به هم می رسند، طرفداران زیادی دارد. این عنصر با ویژگی تعیین کننده رستوران ناهار خوری عالی می شود که در سطح بالایی روی آب قرار دارد و مناظری پانوراما از سراسر قایق ها به دریا و خط افق دبی مارینا ارائه می دهد. اجزای فنی ساختمان از جمله عناصر MEP در یک بلوک جداگانه قرار گرفته‌اند.


logo-samandehi