داریوش شایگان درگذشت

داریوش شایگان، امروز دوم فروردین در بیمارستان فیروزگر درگذشت.

به گزارش گالری آنلاین، دکتر داریوش شایگان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فیروزگر در ساعت هفت‌ونیم بامداد امروز دوم فروردین دار فانی را وداع گفتند.

شایگان از بهمن ماه سال قبل بعد از سکته مغزی در بخش آی سی یو بستری بود و بعد از مدتی تحمل بیماری طبق اعلام اطلاعات بیمارستان فیروزگر به خبرآنلاین صبح امروز درگذشت. او متولد بهمن ماه سال 1313 در تهران بود.

داریوش شایگان (زادهٔ ۱۳ بهمن ۱۳۱۳ در تهران – درگذشتهٔ ۲ فروردین ۱۳۹۷ در تهران) هندشناس و اندیشمند معاصر ایرانی بود. غالب آثار شایگان به زبان فرانسه و در حوزهٔ فلسفهٔ تطبیقی بود.

داریوش شایگان در سیزدهم بهمن ماه ۱۳۱۳ در تهران زاده شد. پدرش بازرگان ایرانی و مادرش از اهالی گرجستان بود. در تهران به مدرسهٔ کاتولیک «سن‌لویی» که دروسش به زبان فرانسه تدریس می‌شد رفت و بعد از آن برای تحصیل به خارج از کشور رفت و با اخذ درجه دکترا در رشته هندشناسی در سال ۱۳۴۷ به ایران بازگشت و به تحقیقات خود پیرامون ادیان به‌ویژه ادیان هندی ادامه داد. خواهر وی یگانه شایگان نیز استاد فلسفه بود که در ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ درگذشت. داریوش شایگان از جمله فیلسوفانی بود که نثر فرانسه وی در کتاب‌های درسی فرانسه چاپ می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی گالری آنلاین فقدان این متفکر و اندیشمند و ادیب برجسته را به جامعه فرهنگی و هنری و خانواده او تسلیت می‌گوید.

logo-samandehi