برگزاری نشست تخصصی «مناسب سازی شهر برای نابینایان»

نشست «مناسب سازی شهر برای نابینایان و گروه‌های خاص» با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهردار منطقه 22 شهر تهران، رئیس هیات مدیره شبکه تشکل‌های نابینایان و کم بینایان کشور، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران و مشاور کمیسیون سلامت شورای عالی استان‌های کشور عصر چهارشنبه 2 مردادماه در ساختمان شهرداری تهران برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، استفاده برابر و مناسب تمام گروه های اجتماعی به ویژه نابینایان و گروه‌های خاص از فضاهای شهری، یكی از اساسی‌ترین حقوق شهروندی در عرصه عمومی به شمار می رود. در سال‌های اخیر اقداماتی در جهت بهبود وضعیت معابر وتوجه به مسیر حركتی این قشر از جامعه، توسط شهرداری ها صورت پذیرفته اما نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامع‌تری در ابعاد مختلف است. با توجه به این ضرورت و با هدف افزایش زیست‌‍‌پذیری شهر برای این گروه‌ها، مركز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران، اقدام به برگزاری نشست تحت عنوان«مناسب‌سازی شهر برای نابینایان و گروه های خاص» کرده‌ است.

از جمله اعضای پنل «مناسب سازی شهر برای نابینایان و گروه‌های خاص» می توان به عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی نوذرپور، شهردار منطقه 22 شهر تهران، علی صابری، رئیس هیات مدیره شبکه تشکل‌های نابینایان و کم بینایان کشور و عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، رحمت الله حافظی، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران و زهرا ریاضی، مشاور کمیسیون سلامت شورای عالی استان‌های کشور اشاره کرد.

نوید سعیدی رضوانی، عضو هیات علمی گروه شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حمیدرضا دانشپور، مدرس دانشگاه و مشاور شهرسازی و معماری شهرداری شیراز سخنرانان این نشست اند.

این نشست چهارشنبه 2 مردادماه از ساعت 14 الی 16 در ساختمان مركزی شهرداری تهران به نشانی خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارك شهر، سالن جلسات طبقه هفتم برگزار می شود.

logo-samandehi