آشنایی با طراحان مطرح جهان در یک مجموعه مستند

مجموعه مستند هفت قسمتی «هنر انتزاعی» از ششم شهریور هر شب ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا به گفته روابط عمومی شبکه چهار، «هنر انتزاعی» به تهیه‌کنندگی اسکات دادیچ سریالی مستند محصول سال ۲۰۱۷ است. این مستند، عملکرد هنرمندان فعال در رشته طراحی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این سریال، از مدل‌سازی‌های رایانه‌ای فراتر می‌رود و مقوله هنر و دانش طراحی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه بیینده را با طراحانی آشنا می‌کند که آثار هنری آنها دنیای انسان‌ها را دگرگون ساخته است. توانایی‌های هنری این افراد در زمینه‌های معماری، عکاسی و چاپ، جنبه‌های مختلف دنیای امروز را تحت تاثیر قرار داده است.

هنر انتزاعی

این مجموعه از شنبه، ششم شهریور ماه هر شب ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در ادامه خلاصه قسمت‌های این مستند آمده است:

قسمت اول از مجموعه مستند «هنر انتزاعی»، آثار کریستف نیمان (Crhistoph Niemann)، تصویرگر آلمانی را به شما معرفی می‌کند. نیمان به واسطه مهارت در ایده‌پردازی و خلق آثار هنری تعاملی به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده است.

در قسمت دوم از مجموعه مستند «هنر انتزاعی»، آثار درخشان و خاطره‌انگیزِ خانم اس دِولین (Es Devlin)، طراح صحنه را در زمینه‌های تئاتر، اپرا، موسیقی پاپ، تلویزیون، نمایش مد و فیلم مشاهده می‌کنید.

در قسمت سوم «هنر انتزاعی»، با آثار بجارک اینگلز (Bjarke Ingels)، معمار برجسته دانمارکی آشنا می‌شوید. طرح‌های اینگلز، چشمه‌ای از اهداف نوین و خیال‌پردازانه‌ هنر معماری را به نمایش در می‌آورد.

در قسمت چهارم از این مجموعه مستند، آثار رالف ژیل (Ralph Gilles) را مشاهده می‌کنید. وی مدیر واحد طراحی شرکت خودروسازی فیات کرایسلر در ایالات متحده می‌باشد. ژیل به واسطه طراحی‌های مبتکرانه خود، جوایز متعددی را دریافت کرده است.

در قسمت پنجم، آثار پائولا شر(Paula Scher)، طراح گرافیک آمریکایی را به شما معرفی می‌کند. پائولا واژه‌ها را در قالب طرح‌های گرافیکی به تصویر می‌کشد و با کاوش در دنیای مارک‌های تجاری به یادماندنی، یک زبان بصری چشم‌نواز را خلق می‌کند.

در قسمت ششم به بررسی آثار ایلزه کرافورد (Ilse Crawford)، طراح بریتانیایی می‌پردازد. کرافورد فضای داخلی بسیاری از هتل‌های مجلل سرتاسر جهان را طراحی کرده است. وی همچنین در زمینه طراحی لوازم خانگی شرکت آیکیا (IKEA) نیز فعالیت دارد.


logo-samandehi